Tule perustamaan Järvenpään taidemuseon oma Museon ystävät ry. ja tue merkittävää kulttuurityötä!

Haluatko olla tekemässä kauaskantoista kulttuurityötä? Onko Järvenpään kulttuuriperintö, taiteilijayhteisö, taiteilijamme ja elävä kulttuuri sinulle tärkeää?

Museon ystävänä olet tukemassa kulttuuriperinnön säilymistä tulevaisuuteen, pelastamassa taideaarteita ja kehittämässä Järvenpäätä kulttuurikaupunkina! Pääset kurkistamaan kulissien taakse museotyöhön ja vain ystäväyhdistyksen jäsenille tarkoitettuihin tapaamisiin ja tilaisuuksiin.

Järvenpään kaupungin museopalvelut etsii joukkoa perustamaan Museon ystävät ry:n. Järvenpään kaupungin museopalveluilta löytyy Suomen laajimmat kokoelmat Tuusulanjärven taiteilijayhteisön Eero Järnefeltin ja Venny Soldan-Brofeldtin taidetta. Lisäksi meillä on ainutlaatuisia taiteilijakoteja, joissa pääsee edelleen aistimaan luovuutta ruokkineen ympäristön. Lisäksi kaupungin museopalveluihin kuuluu Alvar Aallon suunnittelema säveltäjäkoti Villa Kokkonen. Järvenpäässä tästä kaikesta on syytä olla ylpeä!

Museon ystävät ry:n tarkoituksena on tukea Järvenpään kaupungin museoiden työtä kulttuuriperinnön hyväksi, tarjota jäsenilleen mahdollisuus vaikuttaa, ja vahvistaa toimintaamme. Ystäväyhdistyksen toiminta muotoutuu yhdistyksen jäsenten kiinnostuksenkohteiden mukaan.

Järvenpään taidemuseon ystävät ry. ensimmäinen tapaaminen

Tiistaina 20.8. klo 17-19

Järvenpään taidemuseo, Kirjastokatu 8

Ohjelmassa mm. toimintasuunnitelman hahmottelua, järjestäytyminen sekä lopuksi maksuton opastettu kierros taidemuseon näyttelyihin.

Ilmoittaudu mukaan tapahtumaan viimeistään 13.8. sähköpostitse pinja.petaja@jarvenpaa.fi

Yhteyshenkilö: yleisötyön amanuenssi Pinja Petäjä, pinja.petaja@jarvenpaa.fi, 040 315 2908

Yhteyshenkilö:
Yleisötyön amanuenssi