Paljon onnea Jussi! Eli tervetuloa viettämään kirjailija Juhani Ahon syntymäpäiviä Aholaan 11.9.

Venny Soldan-Brofeldt, Juhani Ahon muotokuva, yksityiskohta, öljy. Kuva: Matias Uusikylä, Järvenpään taidemuseo

Onnea Juhani Aho 163 vuotta. Juhani Ahon syntymäpäiviä vietetään kirjailijan entisessä kotitalossa Aholassa 11.9. Aholaan on vapaa pääsy klo 10-17! Tule kuulemaan uusia näkökulmia Juhani Ahosta teemaopastukselle Juhani Aho- Papin poika. Voit myös tutustua Ahoon näytelmäkirjailijana ja kansallisteatterin johtajana kesänäyttelyssä Esirippu nousee – teatteri ja Aholan asukkaat.

Teemaopastuksella Juhani Aho- Papin poika, klo 11 ja klo 16 perehdytään Juhani Ahon elämään pappilan poikana ja raamatunkäännöskomitean kielentarkastajana.

Aholan kesänäyttelyssä, Esirippu nousee – teatteri ja Aholan asukkaat pääsee tutustumaan Juhani Ahoon näytelmäkirjailijana ja kansallisteatterin johtajana. Näyttely on esillä enää syyskuun loppuun saakka.

AHOLA
Sibeliuksenväylä 57, 04400 Järvenpää