Järvenpään taidemuseon ja kuvataidekoulun oppilaiden yhteistyönä syntyi mosaiikki musiikista ja arkkitehtuurista

Järvenpään kuvataidekoulun opettajat Susanna Poukka ja Elina Ollikainen esittelevät kuvataidekoululaisten yhteistaideteosta.

Miltä näyttävät musiikki ja arkkitehtuuri lasten silmin? Järvenpään taidemuseon ja kuvataidekoulun yhteistyö on versonut tänä keväänä hienoja musiikki- ja arkkitehtuuriaiheisia piirroksia ja maalauksia pohjautuen Sävelten arkkitehtuuria -näyttelyyn.

Oppilaiden tekemät pienet työt muodostavat mosaiikkimaisen yhteisteoksen. Teoksessa riittää paljon tutkittavaa. Miltä näyttäisi säveltäjän koti? Millaisia tunnelmia värit luovat? Tunnistatko teokset, joita maalatessa on kuunneltu Joonas Kokkosen musiikkia? Teos on esillä Järvenpään taidemuseon vaihtuvien näyttelyiden pedatilassa 9.5.- 26.6.

Järvenpään Kuvataidekoulu on osa Järvenpään Opistoa. Kuvataidekoulussa on harrastusryhmiä: 4-6-vuotiaille, 1.-3.-luokkalaisille, 4.-6.-luokkalaisille ja 7.-luokkalaisista ylöspäin. Opetus on taiteen perusopetusta ja sitä järjestetään Järvenpää-talolla, Järvenpään yhteiskoululla sekä Kinnarin, Mankalan, Anttilan ja Haarajoen kouluilla.